Vacature huurdersbegeleider SVK regio Roeselare vzw

 

 

 

 

 

Het sociaal verhuurkantoor regio Roeselare VZW werd eind 2006 opgericht op initiatief van de stad Roeselare en met de gemeenten Hooglede, Lichtervelde, Ardooie, Moorslede en Staden als deelgenoten. Het SVK is erkend en wordt gesubsidieerd door de Vlaamse overheid. Daarnaast verlenen de lokale besturen van het samenwerkingsverband een jaarlijkse werkingstoelage. Het SVK heeft tot doel woning te verhuren aan personen of gezinnen voor wie het moeilijk is op de gewone private huurmarkt een kwaliteitsvolle en betaalbare woning te vinden. Dit kan het SVK realiseren door woningen in huur te nemen van particuliere eigenaars en door te verhuren aan sociale huurders.


Algemene verantwoordelijkheden:

Als huurdersbegeleider sta je in voor de opvolging en ondersteuning van huurders en het uitbouwen van professionele samenwerkingen ten bate van deze huurders. Als huurdersbegeleider rapporteer je aan de coördinator huurders.

Taakomschrijving: 

Je bent verantwoordelijk voor het evalueren en bijsturen van begeleidingen op verschillende levensdomeinen en doet dit aan de hand van de opmaak van doelstellingen.

Andere taken zijn: opvolgen van gerechtelijke dossiers, correcte verslaggeving (met behulp van het specifieke software programma), uitbouwen van een netwerk.

Daarnaast sta je in voor: praktische ondersteuning, uitvoeren van huisbezoeken, reguleren van het samenwonen binnen appartementsgebouwen, opstarten voor nieuwe huurders en het opmaken van doorverwijsdossiers.

Als huurdersbegeleider neem je ook deel aan het teamoverleg, geef je signalen correct door aan collega’s, coördinator, technische dienst en neem je deel aan overleg met welzijnspartners.

Bijkomend sta je mee in voor het evalueren en verbeteren van werkprocessen en het begeleiden van stagairs en vrijwilligers.


Aanbod:

  • Contract onbepaaldeduur (PC 319.01)
  • Extra legale voordelen : maaltijdcheques
  • Voltijds contract (deeltijdse contractbreuk 4/5 is bespreekbaar)
  • Kantooruren
  • Ruime verantwoordelijkheden in een dynamisch team


Profiel:

Diploma bachelormaatschappelijk werk of gelijkwaardig door ervaring.

  • Resultaatsgerichtheid: je bent gericht op het concretiseren van doelen en het realiseren van resultaten conform de vooropgestelde timing en afspraken 
  • Samenwerken: je levert een actieve bijdrage aan het gezamenlijke resultaat of aan het oplossen van problemen of conflicten, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van eigen belang is 
  • Klantgerichtheid: je stemt acties af op de gevoeligheden, behoeften en wensen van klanten, ook wanneer deze niet rechtstreeks geuit worden 
  • Innovatie: je levert een actieve bijdrage aan de voortdurende verbetering en vernieuwing van kennis, methodes, processen, diensten en producten

Jobgerelateerde competenties:

  • Een overzicht van de activiteiten opstellen en meedelen aan de verantwoordelijken en/of de partners en/of politici
  • De situatie en de behoeften van de persoon analyseren
  • De persoon informeren over sociale hulpmogelijkheden en administratieve stappen
  • De persoon doorverwijzen naar bevoegde organisaties, een arts, een integratievereniging, hulpntwerken,...
  • Vragen naar huurwoningen opvolgen (toekenning, huisvestiging van gezinnen,...) en acties ondernemen voor de huurders (informatievergaderingen,...)
  • Individuele dossiers voorleggen aan het team en aan de gespecialiseerde diensten
  • Informatie over de regelgeving en de sociale hulpmogelijkheden actueel houden 
  • Een partnernetwerk uitbouwen

Solliciteren:

Solliciteren met motivatiebrief en cv via mail naar steven.vanderiviere@quest-it.be.

Solliciterenkan t.e.m. 28 oktober 2018.

De eerste selectiegesprekken gaan door op vrijdag 9 november 2018 of vrijdag 16 november 20188, telkens in de namiddag.


terug naar het overzicht